MY UNIVERSE

حتما مطلب "پاسخ به سوالات همیشگی در مورد BTS" رو چک کنید!

MY UNIVERSE

حتما مطلب "پاسخ به سوالات همیشگی در مورد BTS" رو چک کنید!

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

BTS

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

پاسخ به سوالات همیشگی در مورد BTS

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۲۴ ب.ظ

 

 

نمیدونم خبر دارید یا نه ولی چند روز پیش یکی از مستند های منتشر شده توسط شبکه مستند در مورد کیپاپ بوده و توی کلیپ دو دقیقه ای هم که من از این مستند دیدم (که به طور اختصاصی در مورد بی تی اس صحبت کرده بود) همون بحث همیشگی :
جنسیتشون مشخص نیست و ایجاد بی بند و باری مطرح شد و من واقعا خسته شدم از بس همچین چیزایی رو شنیدم پس تصمیم گرفتم دلایلی که دارم رو با شما هم به اشتراک بزارم تا شما به جای من کارِ آگاه سازیشون رو انجام بدید
ㅋㅋㅋㅋ

 


 

چیزی که به وفور شاهدشیم اینه که به ما میگن شبیه دختر هان!

 

دلایلشون هم اکثرا این هست که :

  • آرایش میکنن
  • ریش و سیبیل :/ ندارن

 

 

مطمئنا همتون خیلی بهتر از من یادتونه توی کتاب های مطالعات اجتماعی چی خوندیم! اینکه همه کشور ها همونطور که زبان هاشون، غذا هاشون و نوع زندگیشون فرق میکنه، فرهنگ هاشون هم فرق میکنه و نمیشه به فرهنگ های کشور های دیگه خرده گرفت همونطور که نمیشه بهشون گفت چرا شما به زبان انگلیسی صحبت نمیکنین!

 

همونطور که نمیشه به ما ایرانی ها گفت چرا عید نوروز رو جشن میگیرین وقتی هیچ جای دنیا جشن نمیگیرن؟ یا دلیل این جشن گرفتنتون رو توضیح بدید (جدا از اینکه کار ما در واقع دلیل داره و اون هم سال جدید هست!) یا به هندی ها گفت چرا به گاو ها احترام میزارید و ...

 

همه این حرف هارو گفتم تا اینو بگم که توی کره جنوبی نداشتن سیبیل و ارایش مرد ها یک چیز جا افتاده و یا به اصطلاح یک نوع فرهنگ هست و برای این حرفم دلیل دارم!

 

اگر تا حالا فیلم های کره ای دیده باشید (فیلم هایی که در مورد دنیای حال حاضر هست نه فیلم هایی در مورد امپراطوری های گوگوریو و چوسان) مطمئنا یه چیز توجهتون رو جلب کرده:

هیچکدوم از مرد ها سیبیل ندارن!

 

فرقی نمیکنه که اون فرد، یک مرد 50 ساله باشه یا یک نوجوان 18 ساله، اون ها در هر صورت سیبیل ندارن و این هیچ ربطی به سن و سال نداره!

 

 خیلی کم پیش میاد فیلمی رو پیدا کنید که در اون مردی سیبیل داشته باشه و اگر هم در فیلمی مردی رو با ریش و سیبیل پیدا کردین مطمئنا متوجه ظاهر به هم ریخته و کثیف اون مرد شدین که بیان گر سطح اجتماعی پایینش هست.

 

سیبیل داشتن در کره جنوبی نشونه به هم ریختگی فرد هست!

 

این هم دلیل ولی از اون جایی که نمیشه از روی فیلم قضاوت کرد توجه شما رو جلب میکنم به نوشته های یکی از سایت های ایرانی و از اونجایی که میدونم همتون از من بی حوصله ترین، عینا مطالب سایت رو اینجا کپی میکنم تا شما هم بخونین. (البته توی سایتش فقط ریش رو نوشته :/)

 

مردهای کره جنوبی ریش ندارند

شما ممکن است تصاویری را در کتاب‌های درسی تاریخ یا فیلم‌هایی مانند جومونگ مشاهده کرده باشید که افراد تاریخی ریش‌های بلندی دارند. اما امروزه در این کشور، یک مرد با ریش حتی با ریش‌های مرتب هم شلخته و بی‌نظم است. ریش داشتن در کره جنوبی بی‌معنا بوده و مردها حتی برای استخدام در شرکت‌ها نیز باید ریش خود را بزنند.

 

 

  و در مورد اینکه ارایش میکنن:

 

جدا از دلایلی مثل اینکه همه بازیگر ها هم چیزی به نام گریم دارن یا اینکه کمپانی مجبورشون میکنه و همه دلایلی که شما خیلی بهتر از من بلدین؛ ارایش کردن مردان توی کره جنوبی هم امری کاملا طبیعی هست و هستن مردایی که به ظاهرشون اهمیت میدن و ارایش میکنن. به شخصه دیدم آیدول های پا به سن گذاشته ای :/ که موهاشون رو سبز و قرمز کرده بودن!

 

و اما از اونجایی که باز هم حرف های من دلیل محکمی نیست حرف های دو تا از سایت های ایرانی رو کپی میکنم:

 

آرایش برای همه مردم حتی مردها رایج است

در کره جنوبی، فقط زنان یا مجریان و بازیگران نیستند که به طور کلی چهره خود را آرایش می‌کنند. در این کشور ۲۰ درصد از مردها نیز آرایش می‌کنند و سالانه ۹۰۰ دلار برای آرایش در این کشور هزینه می‌شود. (هر چند توی یه جای دیگه درصد بالاتری رو به مردانی که ارایش میکنن نسبت داده بود، ولی به هر حال همین هم خوبه!)

 

و نوشته های یه سایت دیگه که در مورد تعداد جراحی پلاستیکی بالا و مصرف زیاد مواد ارایش صحبت کرده ولی مثل سایت قبل صراحتا چیزی در مورد ارایش مردان ننوشته :

 

بر اساس کاوش های اجتماعی و جامعه شناسی، از هر ۵ زن یک نفر در کره جنوبی جراحی پلاستیک را تجربه کرده است. این گونه عمل ها بسیار عادی هستند و والدین به عنوان هدیه فارغ التحصیلی هزینه انجام آن را تقبل می کنند. سفید سازی پوست، از بین بردن علائم تولد مادرزادی و تغییر شکل چشم ها، اصلی ترین جراحی ها در کره جنوبی هستند. مردها نیز این گونه عمل ها را انجام می دهند.  

 

 بانوان کره ای اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود می دهند و برای دستیابی به هدفشان، از لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی بهره می گیرند. آن ها هیچ گاه بدون آماده سازی خود بیرون نمی روند. همچنین امکان ندارد مردی را مشاهد کنید که موهایش را به بهترین شکل ممکن در نیاورده باشد. لوازم آراشی کره ای از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار هستند.

 

لازم میدونم همینجا یه نکته ای رو برای اطلاع نیو ارمی ها بگم و اونم اینه که درسته توی کره جنوبی جراحی پلاستیکی رواج داره ولی اعضای بی تی اس همچین کاری نکردن (غیر از نامجون که دماغش رو عمل کرده و اون هم به خاطر مشکلش بوده) و خیلی های دیگه هستن که این مطالب رو با عکس های قبل و بعد از دبیو و هزار تا چیز دیگه ثابت کردن.

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

یه چیز دیگه هم هست که خیلی به پسرا نسبت میدن اینه که همجنسگران و همچین چیزایی رو رواج میدن.

 

خب بیاین دلایل این حرفشون رو بررسی کنیم:

 

بی تی اس شیپ های معروفی مثل ویکوک و نامجین داره (خواهشا به بقیه شیپر ها بر نخوره، صرفا دارم مثال میزنم)

جدا از بحث ریل بودن یا فیک بودن این شیپ ها، فن پیج های متعددی توی فضای اجتماعی ازشون وجود داره که ازشون فیلم هایی میزارن که در اون و با دلایل کاملا منطقی ریل بودن شیپ خودشون رو به بقیه اثبات میکنن.

 

حلا میرسیم به سوال اینکه چرا به بی تی اس میگن همجنسگرا.

 

قبول دارین طرفدار های بی تی اس به شدت زیادن؟

 

چون تعداد طرفدار ها زیاده طبیعتا تعداد کسایی که یک کاپل یکسان رو شیپ میکنن بیشتر میشه (به غیر از کسایی مثل من که تقریبا همرو با هم شیپ میکننㅋㅋㅋㅋ) و از اونجایی که تعداد فن پیج ها هم به همون میزان زیاد تر میشه پس میشه گفت کاملا طبیعیه کسایی که نمیشناسنشون بهشون بگن همجنسگرا!

 

اکثر ماها هم معمولا به جز اینکه بگیم تا حالا هیچکدومشون به صراحتا اعلام نکردن که همجنسگران جوابی نداریم که به بقیه بگیم.

 

خب، حالا میخوام چند تا دلیل بیارم:

 

بین افرادی که ارمی هستن کسایی هستن که فقط بی تی اس رو دنبال میکنن و کسایی هم هستن که علاوه بر بی تی اس گروه های دیگه رو دنبال میکنن.

 

این رو برای کسایی میگم که فقط بی تی اس رو دنبال میکنن و کسایی که از چندین گروه کیپاپ حمایت میکنن (فعلا فقط در مورد گروه های پسرونه حرف میزنم، هرچند این حرف من در مورد بعضی از گروه های دخترونه مثل بلک پینک هم صدق میکنه) میتونن در مورد درستی حرف های من نظر بدن.

 

تا اون جایی که من اطلاع دارم تقریبا توی تمام گروه های کیپاپ دو تا از اعضارو با همدیگه شیپ میکنن!

 و گاهی اوقات هم اون دو عضو عمدا کاری رو انجام میدن که فن ها ازش به عنوان "مومنت" یاد میکنن!

 

و این شیپ شدن ها در خیلی از مواقع به نفع کمپانیه، بزارین چند تا مثال بزنم:

کسایی بودن که با مومنت های ویکوک طرفدار بی تی اس شدن و یا فیلم های ویکوک رو دیده بودن ولی اونهارو نمیشناختن (از ویکوک مثال زدم چون من فقط این شیپ رو به صورت جدی دنبال میکنم و در مورد بقیه شیپ ها اطلاع چندانی ندارم) و اگه بخوام از فندوم دیگه ای هم مثال بزنم میتونم به شیپ شدن هیونجین و فیلیکس استری کیدز اشاره کنم.

یک شیپ دیگه هم وجود داره در گروه ATEEZ   به اسم ووسان (وویونگ و سان) و خیلی ها فقط با دیدن مومنت هاشون تصمیم گرفتن طرفدار این گروه بشن (خود من هم به همین دلیل در موردشون تحقیق کردم)

 

پس جلوی همچین چیزی از سمت کمپانی گرفته نخواهد شد و همونطور که گفتم گاهی مواقع حتی عمدا کاری رو انجام میدن فقط و فقط به دلیل معروف شدن گروه.

 

پس تا اینجا گفتیم شیپ شدن توی گروه های کیپاپ و کلا توی این صنعت یه چیز طبیعیه، حالا به نظرتون دلیل این شیپ شدن ها اونم با این حجم وسیع چیه؟ میتونه چیزی به غیر از رابطه صمیمانه بین اعضای گروه باشه؟

 

همونطور که بالا تر برای اثبات حرفم از یکی از سایت های ایرانی مطلب گذاشته بودم، مطلب دیگه ای رو در این مورد میزارم که در اون نوشته شده این نزدیکی ها در بین اونها کاملا طبیعیه و بر خلاف بقیه کشور ها به معنی بدی تلقی نمیشه

 

لمس فیزیکی امری عادی محسوب می گردد

در سایر کشورها، کنار هم بودن دو مرد معنای چندان خوبی ندارد و کسی این کار را انجام نمی دهد. اما در کره جنوبی مسئله متفاوت است و این گونه موارد به معنای کارهای بد تلقی نمی شود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

قبل از اینکه برید خونه هم یکم درد و دل کنم باهاتون :

 

یه چیزی هم که جدیدا من رو خیلی اذیت میکنه رفتاری هست که با افزایش تعداد ارمی ها در چند سال اخیر شاهدش هستیم. تعداد ارمی ها زیاد شده در نتیجه بی تی اس بیشتر شناخته شدن و خب طبیعتا تعداد کسایی هم که هیتر هستن هم بیشتر شده.

 

این دوستان عزیز(هیتر ها) معمولا زبون تندی دارن و اظهار نظراتشون روهم با فحاشی شروع  میکنن که ارمی ها هم در جواب همون کار رو انجام میدن و باور کنید یا نه جدیدا به عنوان دیوانه های رویا پرداز شناخته میشیم! کسایی که اینطور شناخته میشن که یک سری افرادی رو به صورت بت میپرستن!

 

خواهشا بدونید که اونا خوبن ولی بی عیب نیستن همونطور که مدام خودشون تکرار میکنن و تاکید دارن روی این قضیه. خواهش میکنم قبل از حرف زدن در شبکه های اجتماعی و غیره مخاطبتون رو بشناسید.

 اگر در برابر منِ ارمی در مورد خوبی اهنگاشون حرف بزنید و اینکه چقدر اون رو دوست داشتید و یا در مورد استایل خفنشون؛ کاری که من به عنوان یه ارمی میکنم تایید کردنتونه و اگر ولمون کنن به امان خدا میشینیم تا صبح با هم براشون عر میزنیم!

ولی اگر همین رفتار رو در برابر کسی داشته باشید که ارمی نیست، به عنوان کسی شناخته میشید که در رویاهای کودکی سیر میکنه!

 

در برابر هیتر ها و کلا قبل از انجام هر کاری، خواهشا این رو بدونید وقتی طرفدارشون شدید و اسم خودتون رو گذاشتید "آرمی" دیگه از منیّت خارج شدید و در برابر بقیه افرادی که ارمی نیستن، نماینده تمام ارمی های غایب و همینطور گروهی هستید که ازش طرفداری میکنید.

 

هر کارِ بدی که شما انجام میدید، به منزله منطق و اخلاق تمامِ ارمی ها شناخته میشه و نتیجه ندونم کاری بقیه، این میشه که منی که تا به حال سعی کردم از این حاشیه ها دور باشم، محکوم بشم به احمق بودن و کسی که توی دنیای صورتی دختربچه ها زندگی میکنه (بماند که من کلا از صورتی خوشم نمیاد!) و مجبور بشم به توضیح دادن خودم به کسی که رفتار های کسایی رو دیده که من تاییدشون نمیکنم.

 

    

خب، اینم از این. ممنون که این مطلب رو کامل خوندین و امیدوارم که بتونه کمکتون کنه. در اخر هم اینکه این مطالب رو نوشتم صرفا به این دلیل بوده که اطلاعاتتون رو زیاد کنم و بهتر از قبل بدونین چرا ازشون طرفداری میکنید.

 

 

 

ادرس اون دو تا سایتی که مطالب رو ازشون برداشتم رو هم اینجا میزارم تا اگر خواستین خودتون هم مطالبش رو چک کنید. (برای باز کردن سایت های گفته شده، کلیک کنید)

جدا از اون و با سرچ کردن "حقایق جالب و عجیب در مورد کره جنوبی" میتونین این مطالب رو به راحتی پیدا کنین چون مطمئنا این دو سایت هم جزو سایت های پیشنهادی هستن

 

 

اینم لینک اون دو تا سایت:

 

سایت اول

 

سایت دوم

 

 

پ.ن: این مطلب توی سایت ددی (بزرگترین وبسایت فن فیکشن بی تی اس) و درست در اخر مطلب

مرد واقعی کیه؟ تو یا بی تی اس؟ 

قرار گرفته. (جهت دانلود پی دی اف این مطالب)

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۵
Icee :)

BTS

نظرات  (۲)

عالللیییییییی. همینطوری ادامه بده منم مطالبتو نشر میکنم

پاسخ:
بابت تاخیرم متاسفام، خیلی وقته سر نزدم!
ممنونم زیبا
لطف میکنی چون خیلی ها اطلاع ندارن راجبش و این واقعا مایه تاسفه :))

عالی بود کاملا حق اما خیلی از افراد هستن که هیچ وقت اینو نمیفهمن!

پاسخ:
بابت تاخیر متاسفم، خیلی وقته سر نزدم به خاطر درسهام
درسته، خیلی ها قرار نیست بفهمن این موضوع رو!
این مطلب رو هم صرفا به دلیل آگاه سازی نوشتم، چون میدونم خیلی ها هستن دارن با این مسئله اذیت میشن و جواب درستی هم ندارن که بدن
امیدوارم به کارشون بیاد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">